Alles is tekst

Alles is tekst

dinsdag 16 mei 2017

Een nieuwsbrief: hoe krijg je die iedere keer vol?

Je begint er vol goede moed aan. Je belooft je klanten/lezers dat ze iedere maand een nieuwsbrief ontvangen. Op die manier hoop je jouw klanten of andere geïnteresseerden aan jou te binden. Jij belooft hen op de hoogte te houden én in ruil daarvoor krijg jij de toestemming hen iedere maand opnieuw te benaderen. Met die nieuwsbrief ja, waar je natuurlijk heerlijk reclame in kan maken...

Maar dan is het zover: je moet nu toch echt een mail met heel veel nieuws zien te verspreiden. En alsof dat nog niet genoeg is, het moet over vier weken alwéér! Alleen een beetje opscheppen over jouw prachtige product: dáár zijn mensen al snel klaar mee en laten zich al snel weer uitschrijven. Weg bezoeker, weg potentiële klant...

Dus hierbij snel wat leuke tips waarover je zou kunnen schrijven zodat jouw nieuwsbrief ook echt leuk is om te krijgen en mensen er zelfs naar gaan uitkijken!

1. Natuurlijk de nieuwtjes van jouw producten en/of jouw bedrijf. Dat spreekt voor zich!

2. Heb je tevreden, trouwe klanten? Vraag eens of zij hun ervaringen in een leuke tekst willen    verpakken...

3. Beantwoord vragen die klanten in die maand aan jou gesteld hebben. Want de meeste vragen (en antwoorden) zijn niet alleen voor die ene klant interessant, anderen kunnen er ook mee geholpen worden!

4. Plaats foto's van jouw activiteiten. Mensen zijn dol op plaatjes!

5. Wil je reactie op je brief? Geef mensen een reden om te reageren. Plaats een bepaald aanbod die alleen voor nieuwsbrieflezers geldt, doe een leuke win actie, plaats een puzzel en verbind hier een prijsje aan...

6. Maak de brief levendig met plaatjes en 'vertier' en dus niet alleen maar droge leesstof.

Heb je zelf echt geen tijd om er zoveel energie in te steken? Natuurlijk kan ik jou daarmee van dienst zijn! Bel of mail me gewoon vrijblijvend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten