Gezond bezig zijn? Ga schrijven!

Geloof het of niet, maar schrijven is gezond. Er zijn zelfs onderzoeken naar geweest!
Bij Quest, bijvoorbeeld, vertellen ze het volgende:

Door schrijven, iedere dag een kwartiertje, schijnt je bloeddruk te dalen, verminder je de kans op een hartaanval, ben je beter bestand tegen stress én je voelt je minder eenzaam! Juist ja.....

Dat is dan mooi! Hoe ik me niet meer schuldig te voelen omdat ik weer achter de computer zit om te schrijven in plaats van in de sportschool te zwoegen.... En is de pen en papier in mijn tas niet overbodig, maar gewoon bittere noodzaak... ;-)

Schrijven is niet alleen gezond als je het doet om therapeutisch bezig te zijn. Uit het artikel van Quest begrijp ik zelfs dat schrijven over gewone dingen nog gezonder is!

Daarnaast is schrijven natuurlijk vooral ook gewoon leuk. En leuke dingen doen, daar word je vanzelf blij van, toch? Daar hebben we al die onderzoeken helemaal niet voor nodig ;-)
afb. morguefile.com

Reacties